GRAMMAR IN CONTEXT

W czerwcu 2025 roku już po raz trzeci odbył się w naszej szkole konkurs GRAMMAR IN CONTEXT skierowany do uczniów klas 1-3, a zorganizowany przez nauczycielki języka angielskiego mgr Barbarę Machnik i mgr Katarzynę Manjura-Krawczyk.
Głównym celem dydaktycznym niniejszego projektu było promowanie wiedzy dotyczącej gramatyki i jej funkcjonalnej formy. Konkurs pomógł uczniom dostrzec, że gramatyka nie może być aspektem wyizolowanym. Kontekst ilustruje i dowodzi, że gramatyka to integralny podsystemem języka i nie sprowadza się jedynie do paradygmatów odmian. Gramatyka funkcjonalna to nie jedynie same struktury, ale znaczenia, formy i kategorie gramatyczne w świetle ich komunikacyjnej realizacji w kontekście sytuacyjnym w mowie i piśmie.
Konkurs był przedsięwzięciem dwuetapowym i wymagał znajomości materiału gramatycznego na poziomie C1. Do drugiego etapu zakwalifikowało się 23 uczniów, z których najlepsi okazali się:
Miejsce 1. Wiktoria Stożek, 3D
Miejsce 2. Martyna Łazarczyk, 2G
Miejsce 3. Adrian Paszkowski, 3D

Nagrody dla uczestników ufundowały wydawnictwa:



Zwycięzcom gratulujemy!
Barbara Machnik
Nauczycielka języka angielskiego.