W ubiegłym roku szkolnym 2017/2018 45 osób z naszej szkoły otrzymało stypendia z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego dla uczniów szczególnie uzdolnionych.
Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Projekt „Realizacja zajęć dodatkowych podnoszących kompetencje kluczowe uczniów ZSO i ZSTE w Myślenicach przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii komunikacyjnych – edycja III” nr RPMP.10.01.04-12-0114/18
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 w ramach Poddziałania 10.1.4 MAŁOPOLSKA CHMURA EDUKACYJNA dla typu projektu B. Małopolska chmura edukacyjna – część konkursowa Czytaj dalej „Realizacja zajęć dodatkowych podnoszących kompetencje kluczowe uczniów ZSO i ZSTE w Myślenicach przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii komunikacyjnych – edycja III”
Uczniowie klas trzecich, którzy chcą przystąpić do egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2018/2019 muszą złożyć deklarację wstępną do 30 września 2018 r. Uczniowie wypełniają deklaracje przez internet wg instrukcji poniżej. Absolwenci z lat poprzednich, którzy chcą podwyższyć wynik egzaminu lub przystąpić do innych przedmiotów dodatkowych składają deklarację wg wzoru dostępnego na stronie Centralnej Komisji Egzaminacyjnej lub Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Krakowie. Termin składania deklaracji dla absolwentów z lat ubiegłych upływa 7 lutego 2019
Spotkanie wolontariuszy w najbliższy poniedziałek 24.09. o godz.13.30 w sali 2m – proszę WSZYSTKICH już działających oraz zainteresowanych wolontariatem o przybycie. Do zobaczenia i pozdrawiam
Katarzyna Sosin
Już 23 października 2018 r. w naszej szkole odbędą się wybory na Przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Z faktu, że jesteś członkiem społeczności „Kościuszki” Twoim prawem i jednocześnie obowiązkiem, jest przystąpienie oraz oddanie głosu w wyborach. Możesz również sam zostać kandydatem i przeprowadzić kampanię wyborczą, przez co aktywnie weźmiesz udział w procesie kształtowania samorządu. Pamiętaj – to także od Ciebie zależy, czy nasze liceum będzie miejscem, gdzie młodzież ciekawie spędza czas i podejmuje nowe inicjatywy budowania życia szkolnego. Przyjdź, zagłosuj lub zaproponuj swoją kandydaturę – aby wszystkim żyło się lepiej!
Kandydatów na przewodniczącego należy zgłaszać do 28września. Rejestracje prowadzi Komisja Wyborcza SU z Przewodniczącym Karolem Musielakiem 3G,
Klasy zgłaszają swoich kandydatów za aprobatą wychowawcy(karta zgłoszeniowa nr1)
Jeżeli wychowawca nie wyrazi aprobaty kandydatowi wówczas może zgłosić swoją kandydaturę przez zebranie 60 podpisów(karta zgłoszeniowa nr2)
Kalendarium wyborcze:
Do 28 IX zgłoszenia kandydatów do Komisji
1X ogłoszenie listy kandydatów
Do5 X dostarczenie przew. Komisji informacji o Kandydacie i jego program
9X – 22 X kampania wyborcza
22 X debata kandydatów
23 X godz. 8-12 wybory
23 X ogłoszenie wyników
Ponadto kandydaci na przewodniczącego mają dostarczyć przewodniczącemu Komisji Wyborczej SU w formie elektronicznej program, sylwetkę kandydata i zdjęcie. Materiały będą wykorzystane do prezentacji o kandydatach i zamieszczone na stronie szkoły. Wszelkie pytania prosimy kierować do Przewodniczącego Karola Musielaka 3G
Przewodniczący Komisji Wyborczej SU Karol Musielak 3G
MIEJ SWÓJ WPŁYW NA ŻYCIE SZKOŁY!
Zapraszamy serdecznie do udziału w tegorocznej, szczególnej edycji, gdyż rozpoczynającej się w roku 2018, w trakcie obchodów Roku Polskiej Geografii oraz stulecia Polskiego Towarzystwa Geograficznego. Najlepsi Młodzi Geografowie walczyć będą nie tylko o laury na arenie krajowej, ale również o szansę reprezentowania Polski na XVI Międzynarodowej Olimpiadzie Geograficznej w Hong Kongu.
Jednocześnie zachęcamy do zapoznania się z wydaną z okazji 100-lecia PTG publikacją „Olimpiada Geograficzna 1974-2007”, która podsumowuje dotychczasową historię Olimpiady. Publikacja w wersji elektronicznej dostępna jest pod adresem: http://www.olimpiadageograficzna.edu.pl/olimpiada-geograficzna-1974-2017/
Chęć udziału w olimpiadzie należy zgłosić do 28 września 2018 r. do prof. prof. Izabeli Rokosz-Kowalskiej, Agnieszki Ruman lub Dariusza Dyląga. Szczegółowe informacje znajdują się natomiast na stronie internetowej http://www.olimpiadageograficzna.edu.pl .
Drodzy Rodzice
Pragniemy poinformować, że nasza biblioteka szkolna przystąpiła w obecnym roku szkolnym do Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej .W ramach tego programu otrzymaliśmy na zakup książek do szkolnej biblioteki kwotę 15 tys. zł. Termin realizacji tego przedsięwzięcia upływa 14 grudnia 2018 r.
Naszym celem jest zwiększenie atrakcyjności oferty biblioteki poprzez zakup nowości wydawniczych, lektur, wzrost dostępności do pozycji poszukiwanych i chętnie czytanych przez młodzież, a tym samym wzmocnienie zainteresowań i aktywności czytelniczej Państwa dzieci. Mamy nadzieję, że przedsięwzięcie to odegra ważną rolę w kształtowaniu nawyku czytania i książki staną się nieodzownym elementem życia młodego pokolenia.
Pragniemy również zasięgnąć Państwa opinii, prosząc o wskazówki , jakie książki godne polecenia powinny znaleźć się w zbiorach biblioteki szkolnej. Propozycje tytułów można przekazać za pośrednictwem dzieci, osobiście – wrzucając kartkę do skrzynki w bibliotece lub wysyłając do nas e- mail na adres ewarobak@interia.pl
Czekamy na Państwa sugestie. Wszystkie listy przeczytamy i z góry za nie dziękujemy .
Serdecznie zapraszamy do współpracy i odwiedzania biblioteki szkolnej
Bibliotekarze Roman Pitak
Ewa Robak
Renata Bonior
Małgorzata Piekarz-Biela
W dniach 18-24.06.2018 odbyło się ostatnie spotkanie nauczycieli w ramach programu Erasmus+.
W spotkaniu brali udział jak poprzednio przedstawiciele szkól średnich z Niemiec, Polski i Turcji (z I LO A. Biela, S. Nowacki, R. Radoń, J. Rychlicka, K. Sosin).
Podczas pobytu w Izmirze w Turcji uczestnicy brali udział w wykładach i szkoleniach na temat „peer education” (pomocy koleżeńskiej), „mindfulness”(uważności), inkluzji oraz digitalizacji we współczesnej szkole. Następnym etapem pracy była dyskusja oraz praca w grupach odnosząca powyższe tematy do tematu projektu, którym było indywidualne wsparcie ucznia podczas jego pracy w szkole.
Na koniec projektu podsumowano i zebrano wnioski z wszystkich spotkań, opracowano materiały do publikacji, a efektem pracy uczestników ma być strona internetowa poświęcona projektowi.